"Ni torkar bara skit"

Jag kommer ihåg när jag skulle påbörja min utbildning i tvåan. Jag valde att bli personlig assistent. Jag var så nervös. Att ta hand om en annan människas hygien är inte lätt. Det är väldigt intimt och både du och din brukare kan bli obekväma. Men jag är glad över att jag fick en bra utbildning så att jag fick läsa om hur man kan åtgärda dessa situationer. Jag fick gå på praktik där jag fick prova på allt men ändå så hörde man att det här jobbet handlar bara om att torka skit och spyor.

Men vad människor inte ser är hur mycket undersköterskorna på alla arbetsplatser kämpar för att göra brukarnas dagar så bra som möjligt. Och det finns ingenting bättre än att se lyckan i deras ögon när de får göra något de tycker om. Jag tycker ni är fantastiska. Alla som jobbar inom vården. Ni kämpar varenda dag. Jag vet det. Och fortsätt med det. Trots alla ändringar och regler så gör ni allt med ett leende på läpparna. Sen ska ni hem och hinna ta hand om er familj eller er själva. Det går knappt. Man känner sig som en robot. Men jag håller tummarna om att en dag så kommer det bli ljusare för er. Jag hoppas att regeringen gör något åt det här. Att det inte ska handla om pengar. För vi kan inte rå för om våra barn blir sjuka. Det kan ingen göra något åt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0