Jag har en dröm

Eller jag har flera drömmar. Men idag så ska jag skriva om en av de största drömmarna, som kommer att bli verklighet sommaren 2014. Jag vill sprida dancehallen, inte bara i min lilla stad Norrköping, utan i min hemstad i Bosnien, Mostar och i flera städer runtom i Bosnien. Men jag tänker börja i Mostar!
 
Som jag skrev för några dagar sedan så är bosnier (eller, ja, jugoslaver överlag) helt inlåsta i sin egna kultur. Men det börjar gå framåt nu. Jag ser att det finns mycket reagge och dancehall-musik där och de har precis öppnat en ny och fräsch dansskola i Mostar! Mina föräldrar var i Mostar för ca en månad sedan, de gick in i den dansskolan för att få ett visitkort. Det visade sig att pappas vän ägde stället och han var väldigt intresserad!
 
Jag har redan börjat planera vad jag ska lära ut och vilka dancehall-dansare och andra dansare som jag ska ha med dit. Jag ska knappt ta betalt och det ska bli underbart. Jag längtar. 
 
Bild från Mostar 2013
 
Bild från ett summer jam med ViBE! Det här är verkligen något jag brinner för. Att dansa. Att visa vad riktig dancehall här. Att prata med andra dansare. Att inspirera människor, inte bara till att dansa. Utan till att tro på deras passion, deras drömmar. Vad brinner ni för?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0