Bajram Serif Mubarek Olsun

Bajram Serif Mubarek Olsun till alla muslimer! Idag är det Kurban Bajram, det är en historisk fotbollsmatch i Kaunas och i Bosnien så ska de räkna hur många invånare det finns där. Det är en stor dag för muslimer. Det är en stor dag för bosnier. Jag är själv hemma med min bror eftersom att mina föräldrar har började på sin resa till Bosnien imorse. Känner fortfarande saknaden efter de och min släkt som är utspridd över Bosnien och Sverige, men jag får göra det bästa utav saken och fira det på mitt sätt. Skulle dock vilja vara i Bosnien nu och fira det där, det blir som när svenskar firar jul i Sverige.
 
Till er som inte vet vad Bajram är och hur det firas. Lyssna på låten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0