Jul-gos

Nu har alla julllov. Jag tog jullov i fredags. Fick säga hej då till en av de bästa lärare jag någonsin har haft. Det var sorgligt. Men hon inspirerar mig fortfarande, precis som hon har gjort varenda gång hon har stigit in i klassrummet. På kvällen, i fredags, så åkte jag till Josefine för att mysa med mina dancehall gals. Det var sjukt mysigt. Jag tycker om dem, väldigt mycket. Vi spelade yatzy och fikade. Det måste vi göra om.
 
I lördags gjorde jag det jag alltid gör när jag får lov - sov ut! På kvällen hälsade jag på hos min farmor, sen blev det fest hos Lise. Underbart att träffa vänner som jag inte har träffat sen i somras. Lyckad hemmafest. Det tycker jag om.
 
Igår så var det julmys hos Thea med sju fina tjejer. Vi spelade julklappsspel, åt tacos, hade knytfika och pratade om allt möjligt. Jag tycker om de med, mycket. Vi måste hitta på mer sådant i framtiden. För när vi minst anar det, så skiljs vi åt.

Idag så åkte jag och mamma in till stan för att spendera lite kvalitetstid tillsammans. Det blev lunch på en thai-resturang och sedan en liten runda på stan. Jag älskar att gå på stan när alla handlar julklappar, för det är då jag får träffa många vänner. Det var verkligen julstämning på stan och jag fick prata ut med min mamma. Hon är min bästa vän. Hon är bäst.
 
Jag känner mig älskad. Det är viktigt att känna sig älskad. Jag älskar mina vänner och min familj. Mår bra av att vara omringad av er. Mår bäst. Mår bättre än bäst. Det här är vad julen handlar om kära vänner, att visa kärlek, att ta hand om varandra. Nej, julen handlar inte om det här. LIVET handlar om det här. Ta hand om varandra, hela tiden. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh fina du vad klok du är, sista meningarna träffade kan jag säga :)

Svar: Mia!!! Vad länge sen. Tack fina du :)
Ruvejda Hrustanovic

2013-12-30 @ 11:10:25
URL: http://moveeatrepeat.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0