Den extrema högern

Idag så besökte jag ABF för att lyssna på Mathias Wåg som föreläste om den svenska extremhögern och valet 2014. Jag fick lära mig mycket nytt och det var väldigt intressant. Dessutom så var Mathias väldigt rolig att lyssna på. 
 
Att SD långsamt börjar ta över Sverige är jag medveten om. Men jag visste inte att det var så illa som det är nu. Att det nästan börjar bli OK att vara rasist, nazist och fascist. Att folk som vill vara lite mer gammalmodiga röstar på SD bara för att de står för svensk kultur och de är emot mångkultur. Fler människor börjar använda uttrycket "Jag är inte rasist men..." och Sverige börjar likna Tyskland under andra världskriget. När SDU besökte min skola fick de mycket hat emot sig, det var en stor folkmassa runt deras bord och många diskuterade politik med de. Jag blev kränkt p g a att jag är muslim. Jag vet att alla ska ha få ha sina politiska åsikter, men inte ska väll dina politiska åsikter kränka någon annan? De försöker att få rasismen se så "fin" ut som möjligt med deras flygblad om svensk kultur. De skyller allt på invandrarna. Men nej, det är inte invandrarnas fel. Det är systemets fel. Invandrarna har ingen möjlighet till att utbildas, integreras och etableras för att de placeras i områden där det nästan bara bor invandrare (eller människor med utländskt ursprung). 
 
Det är sjukt att det här händer. Jag kan knappt tro mina ögon. Det Sverige jag älskade håller på att gå bort. Men jag har fortfarande hopp för Sverige. Tillsammans kan vi gå emot den svenska extremhögern. Vi fick fler medlemmar i mitt förbund för att vi delade ut flygblad när SDU besökte min skola. Det går framåt och det ska fortsätta att gå framåt. Ett tips till er om ni ska gå med i ett politskt förbund: var försiktiga! Jag har flera vänner som har velat gå med i SDU p g a deras propaganda. Men de tänkte aldrig "varför?", fråga mycket och förvänta er bra svar. 

Kommentarer
Postat av: elli

Åh, håller med så jävla mycket! Har förut inte varit intresserad av politik men känner att jag måste rösta i nästa val bara för att göra allt jag kan för att SD inte ska komma till makten, allting är så sjukt overkligt att man bara vill gråta.

Rasism kommer aldrig kunna vara något accepterat i mina ögon

2014-01-27 @ 22:29:01
URL: http://elliwikman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0