Dzaba svi smo isti, svi smo ista govna

Önskar att jag kunde vara på det här humöret idag:
 
Men det är jag inte. Idag är jag arg. Trött på trångsynta människor. Trött på människor som inte accepterar andra människor för att de är sig själva. Då pratar jag om homfober, nationalister, nazister och rasister. Jag har växt upp i en kultur där det är fullt med nationalister, men min far lärde mig alltid att acceptera andra människor för deras personlighet, hur de är som personer, inte för deras religion eller för deras ursprung. Mina föräldrar uppfostrade mig rätt, men det verkar inte som att andra har samma tänk. Det gör mig förbannad och det kan förstöra hela min dag. Jag blir så ledsen. Idag är det en sådan dag, men jag hoppas att det blir bättre senare.
 
Jag är alltid öppen för andra kulturer, det är så himla roligt. Jag dansar bosnisk folkdans, dancehall som kommer från Jamaica och så dansar jag lite allt möjligt inom alla gatustilar - house, popping, hiphop, locking är sådant som jag tränar med min dangrupp ViBE. House är inspirerat av stepp, salsa och afrikansk dans t.ex. B-b-baaam- tre kulturer i en smäll! I skolan läser jag Global Profil och där får vi läsa om allt globalt i världen, kulturer, händelser, politik m.m. Jag är född i en bosnisk familj, men vi bor i Sverige. I det här landet finns det mycket mångkultur. Du kan gå in till stadens centrum och så hittar du flera danslokaler, musikskolor m.m. Det är likadant i Bosnien men de lär ofta bara ut sin egna kultur (fast det börjar gå framåt nu, jag ska undervisa i dancehall där nästa sommar, det ser jag fram emot). Jag älskar att jag har så mycket kultur runtom mig, ögonen öppnas för världen. Jag vill att människor ska öppna sig för andra kulturer, men också veta om sin egna kultur. Men var aldrig instängd i din egna kultur. 
 
 

Kommentarer
Postat av: elli

Väl talat! Håller med dig så jävla hårt, finns det något som gör mig förbannad är det trångsynta människor och man får hoppas att det minskar såma människor med åren!

Svar: Tackar! Skönt att du håller med mig. Kramar
Ruvejda Hrustanovic

2013-11-19 @ 22:15:39
URL: http://elliwikman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0